Zoeken
  • Op Inhoudt.

Een website schrijven

Bijgewerkt: 24 sep 2019

Natuurlijk wil je eigenlijk alleen zakendoen vanuit jouw kernboodschap, want je bent je bedrijf niet voor niets begonnen, maar sommige bedrijven varen wel heel ver op alleen de filosofie. Je kernwaarden komen later. Waarom vertel je eerst niet even wat je doet? Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Mij werd onlangs ook gevraagd 'wat ik eigenlijk doe' en op dat moment blijkt pas hoe moeilijk het is om uit te leggen wat jouw toegevoegde waarde is. Ik kwam met het volgende antwoord:

Ik help bedrijven om concreet te communiceren vanuit hun kernboodschap.

En dat klinkt heel logisch, maar het kernwoord hier is 'concreet'. Dat is een onderdeel van communicatie dat sommige bedrijven nog wel eens uit het oog verliezen. Want als jij een zakelijke dienst wilt afnemen, wil je graag op de website zien: wat je betaalt, waarvoor je betaalt en wat de diensten zijn die kunt afnemen. Bedrijven worden nu eenmaal gerund door mensen en mensen zien toch alles een beetje als een Bol.com. Ze willen korting, ze willen het product gisteren en ze willen vorige week het resultaat.


Kun je ze dat bieden? Jazeker, met verwachtingsmanagement en duidelijkheid. Daar laten sommige bedrijven helaas nog wel eens de bal vallen. Natuurlijk zul je (tenzij je een geweldig bedrijf bent) niet direct aan alle eisen kunnen voldoen, maar als jij duidelijk bent, kan je in ieder geval niets verweten worden.


Dus wat zet je op je website?

Eigenlijk is het ontzettend simpel. Begin altijd met vertellen wat je doet. Niet waar je in gelooft en niet wat wat jou bijzonder maakt. Vertel gewoon wat jouw bedrijf doet, beantwoord de vraag die jouw bezoeker op jouw website bracht. Begin met jouw elevator pitch. Vergelijk deze twee intro's eens met elkaar:

Bureau Nogwat gelooft dat ieder mens intrinsieke kracht bezit en het is aan jou als werkgever om dat vuur te ontsteken. Zo zorg je dat jouw werknemers gemotiveerd, vrolijk en maximaal inzetbaar zijn.

Oké. Nu weet ik waar het bedrijf in gelooft, maar waarvoor moet ik jou nu bellen? Wat voor dienst bied je?

Bureau Nogwat verzorgt trainingen en coaching. Samen met jouw werknemers gaan wij op zoek naar de intrinsieke kracht die iedereen bezit. In 1 sessie zorgen onze coaches voor maximaal gemotiveerde, vrolijke en inzetbare werknemers.

Uit onderzoek van de Missouri University of Science and Technology blijkt dat bezoekers hun eerste mening vormen in slechts 2/10e van een seconde. Daarna neemt de gemiddelde bezoeker nog 2,6 seconde de tijd om zijn mening te bevestigen of bij te stellen. Dat is niet veel tijd, dus je kunt maar beter zorgen dat de eerste teksten op jouw website direct raak zijn.





0 keer bekeken
Blijf niet met je vraag zitten!

Monteverdilaan 13, 8031DG, Zwolle

Tel. (06) 36 134 087

© 2023 by ITG. Proudly created with Wix.com